آموزش لینک سازی داخلی در سئو سایت
آموزش لینک سازی داخلی در سئو سایت از محتوا من.
در حالی که اغلب نادیده گرفته می شوند لینک های داخلی می توانند استراتژی سئوی شما را ایجاد یا شکست دهند.
آنها در یک سایت برای اتصال صفحات استفاده می شوند و Google از آنها برای کشف صفحات جدید استفاده می کند.
با توجه به اینکه رباتهای گوگل از پیوندهای داخلی برای پیمایش / خزیدن وب سایت ها استفاده میکنند
می توان فرض کرد که ربات های آنها به کپی اطراف و متن لنگر خاصی که برای پیوند دادن به یک صفحه خاص استفاده می شود توجه می کنند.
لینک های داخلی چیست؟
همانطور که در واژه نامه SEO ما مشخص شده است پیوندهای داخلی پیوندهایی از یک صفحه وب به صفحه دیگر در همان وب سایت هستند.
موتورهای جستجو همان ارزش قوی را به لینک های داخلی می دهند که به لینک های ورودی می دهند.
به همین دلیل است که داشتن لینک های داخلی بهترین روش سئو محسوب می شود. آنها همچنین در هنگام ناوبری سایت مهم هستند.
چرا به یک استراتژی پیوند داخلی نیاز داریم؟
قبل از اینکه به نحوه انجام آن بپردازیم اجازه دهید یک قدم به عقب برگردیم و ببینیم چرا به یک استراتژی پیوند داخلی مناسب نیاز داریم.
اینها همچنین دلایلی هستند که چرا ساختار پیوند داخلی برای هر وب سایت، صرف نظر از نوع و جایگاه آن مهم است:
- با استفاده از لینک های داخلی در واقع در حال ساخت یک ساختار صفحه و یک نقشه موضوعی هستیم.
- آنها به کاربران و ربات های موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای جدید و مرتبط را کشف کنند.
- این می تواند به مبارزه با مسائل مربوط به آدمخواری در وب سایت کمک کند.
- پیوندهای داخلی به ایجاد ارتباط موضوعی صفحه و وب سایت کمک می کند.
- آنها به ما کمک می کنند تا “صفحه های یتیم” (صفحه هایی که یافت نمی شوند) را حذف کنیم.
انواع رایج پیوندهای داخلی “بد”
همانطور که در بالا ذکر شد انکر تکست در هنگام پیوند دادن صفحات بسیار مهم است.

بنابراین ما باید از پیوند دادن به صفحات با استفاده از عباراتی مانند:
- اینجا کلیک کنید
- بیشتر بدانید
- در اینجا پیدا کنید
در حالی که می توانیم در مواردی از این اصطلاحات استفاده کنیم بهتر است از استفاده از آنها به عنوان انکر تست به یک صفحه خاص خودداری کنیم.
به عنوان یک قاعده کلی متن های انکر باید تا حد امکان به عنوان صفحه نزدیک باشند.
برای تجزیه و تحلیل لینک های داخلی به چه چیزی نیاز دارم؟
اگر از خود میپرسید برای دیدن پیوندهای داخلی خود به چه چیزهایی نیاز دارم در اینجا لیستی از ابزارهایی وجود دارد
که میتواند به شما در تحقیقاتتان کمک کند:
کنسول جستجوی گوگل (استفاده رایگان)
کنسول ابزار جستجوی گوگل رایگان است که به شما امکان می دهد ببینید هر یک از صفحات شما چند لینک داخلی دارد که به آنها اشاره دارد.
همچنین میتواند به شما نشان دهد که رباتهای گوگل در هنگام خزیدن سایت شما چند لینک داخلی به هر صفحه پیدا میکنند.
وارد ویژگی GSC خود شوید و به پیوندها بروید تا لیستی از صفحات را با تعداد پیوندهای داخلی پیدا کنید.
متأسفانه ابزار Google Search Console به شما اجازه نمی دهد که متن انکر مورد استفاده برای آن لینک های داخلی را تجزیه و تحلیل کنید
بنابراین باید از ابزارهای دیگری برای تجزیه و تحلیل ساختار داخلی خود استفاده کنید.
ابزار سئو وبسایت Screaming Frog (رایگان)
Screaming Frog SEO Spider یک خزنده وب سایت است که به شما کمک می کند تا با استخراج داده ها و بررسی مسائل رایج سئو سئوی سایت را بهبود بخشید.
می توانید 500 URL را به صورت رایگان بارگیری و خزیدن کنید، یا می توانید مجوزی برای حذف محدودیت و دسترسی به ویژگی های پیشرفته خریداری کنید.
خزیدن وب سایت خود با Screaming Frog به شما امکان می دهد تمام لینک های داخلی را پیدا کنید و همچنین می توانید
تمام متن های انکر آنها را تجزیه و تحلیل کنید.
ابزار وبسایت Sitebulb (پولی)
شبیه به Screaming Frog، Sitebulb می تواند وب سایت شما را بخزد و آن را از نقطه نظر فنی تجزیه و تحلیل کند.
این ابزار همچنین اطلاعاتی در مورد مشکلات کشف شده با راه حل های بالقوه ارائه می دهد تا شما و تیم توسعه دهنده خود بتوانید به آنها رسیدگی کنید.
در حالی که هیچ نسخه رایگانی از این ابزار وجود ندارد میتوانید Sitebulb را دانلود کنید
و از یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه استفاده کنید که در آن می توانید ویژگیهای پولی آن را امتحان کنید.
ابزار سئو وبسایت Ahrefs (پولی)
برخلاف Screaming Frog یا Sitebulb، Ahrefs یک مجموعه ابزار سئوی همه کاره است که برای استفاده از آن نیازی به دانلود ندارید.
در حالی که گزینه های متعددی را ارائه می دهد (Ahrefs عمدتا برای تجزیه و تحلیل پروفایل لینک وب سایت و رتبه بندی کلمات کلیدی استفاده می شود)
برای تجزیه و تحلیل سایت شما همچنین به شما امکان تجزیه و تحلیل لینک های داخلی را می دهد.
چگونه ساختار پیوند داخلی خود را تجزیه و تحلیل کنم و چگونه یک استراتژی پیوند داخلی ایجاد کنم؟
وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل پیوندهای داخلی می شود می توانید از Screaming Frog، Sitebulb یا Ahrefs استفاده کنید.
در حالی که هر ابزار مزایای خاص خود را دارد، ابزار مورد علاقه من برای تجزیه و تحلیل پیوندهای داخلی Sitebulb است
صرفاً به این دلیل که تجزیه و تحلیل لینک های داخلی برای یک صفحه خاص آسان تر است.
قبل از اینکه به «چگونه» بپردازیم، بیایید سعی کنیم صفحات را اولویت بندی کنیم.
همه ما می دانیم که ارزش همه صفحات یکسان نیست صرف نظر از اینکه وب سایت اطلاعاتی است یا یک وب سایت تجارت الکترونیک.
برخی از صفحات قطعا ارزش بالاتری نسبت به سایرین دارند. اینها صفحاتی هستند که کاربران در حال تبدیل کردن هستند مانند خرید یا پر کردن فرم.
انتخاب صفحات اولویت بسته به عوامل متعددی می تواند آسان یا پیچیده باشد.
با این حال هنگامی که تصمیم گرفتید چه چیزی صفحه “با ارزش” را ایجاد می کند یا خیر می تواند به ما در اولویت بندی صفحات خود کمک کند.